P-O - Moherostrada

Temat: [A6 C5] 2.5TDI Błąd iglicy
Audi_wolek, Sprawdziłem jeszcze raz dokładnie mając kod błedu.

W Autodacie oprócz kodu błedu i nazwy są podane możliwe przyczyny i w przypadku tego błedu wskazówki są takie:

Zapowietrzony układ paliwowy, niski poziom paliwa,przerwa w instalacji elektrycznej, czujnik wzniosu iglicy.

Pierwsze dwie możliwe przyczyny nasuwają wniosek że błąd ten może zapisać się podczas próby uruchomienia silnika w momencie kiedy jest mocno zapowietrzony lub poprzez nieszczelności w układzie paliwowym następuje ciagłe zapowietrzanie podczas pracy, a do tego dochodzi fakt iż w niektórych sytuacjach bardzo niski poziom paliwa może prowadzić do zapowietrzania układu paliwowego podczas postoju.

Naszczęście a może na nieszczęście u ciebie te mozliwości można odrzucić bo takie coś może zdarzyć się sporadycznie a nie cały czas.

Kolejne dwie wskazówki to instalacja elektryczna, a więc tu trzeba sprawdzić przewodność instalacji od wtyczki czujnika wzniosu do sterownika silnika oraz czujnik wzniosu który można sprawdzić przez pomiar rezystancji w sposób opisany kilka postów wcześniej.

Ja proponuje wykonać te czynnosci aby uniknąć ewentualnej niepotrzebnej wymiany wtryskiwacza który przecież tani nie jest.
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=10696



Temat: 2,5 tdi 180 koników błąd 542?????
Pytanie podstawowe - czy po skasowaniu błąd powrócił?
Jeżeli te usterka występuje aktualnie to sterownik może opóźniać początek
wtrysku i w efekcie silnik co nieco może tracić tracić na mocy.
Wtryskiwacz z czujnikiem wzniosu warto sprawdzić na próbniku
wysokiego ciśnienia - zatarta iglica powoduje te same usterki.
Warto sprawdzić rezystancję czujnika, jeśli ci właściciel auta pozwoli.
Ten rodzaj błędu według mnie nie jest groźny.
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=33758


Temat: problem po odpaleniu 1.9 td
Więc coś już mam dla was, potrzebny będzie omomierz i woltomierz:

Czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza - 105ohm +/- 10% (pomiędzy pinami)
Czujnik położenia wału korbowego - 240ohm +/- 10% (pomiędzy pinami)
Oczywiście rezystancja podawana jest zawsze dla temperatury "pokojowej" 25"C, dla tego występują te tolerancje.
Jeśli rezystancja czujników jest prawidłowa to na pewno one działają. Jak sprawdzić połączenie przewodów do komputera czy oki. W kostce nic nie zmierzymy (nie ma tam ani napięcie, ani masa), musielibyśmy rozpiąć przy komputerze i zmierzyć czy jest przejście. Jednak jeśli zdejmiemy z tych czujników kostkę na pracującym silniku i zmieni się praca silnika, a na desce zapali się "lambda" to możemy mieć pewność że połączenie istnieje (jednak przy najbliższym podpięciu pod komputer będziemy mieli w pamięci błędy związane z tymi czujnikami).

Czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego (mają te same parametry):
0"C - 9500ohm
20"C - 3550ohm
40"C - 1450ohm
60"C - 750ohm
80"C - 330ohm
90"C - 240ohm
Jeżeli te czujniki mają prawidłowe oporności sprawdzić należy przewody pomiędzy czujnikami a komputerem. Do tych dwóch czujników dochodzi w kostce 5V i MASA. Włączamy zapłon, ujemny przewód woltomierza podpinamy do masy akumulatora, a dodatni do jednego z pinów w kostce (w jednym z nich powinno być napięcie 5V, jeśli weźmiemy kostkę występami do góry to w lewy). Jak już wiemy gdzie jest napięcie to do drugiego pinu w kostce dajemy ujemny przewód woltomierza, a dodatni do plusa na akumulatorze (woltomierz powinien pokazać napięcie akumulatora). Dopiero po takiej kontroli możemy być pewni i wykluczyć te czujniki z poszukiwań usterki (oczywiście czujnik może mieć przerwę w jakimś zakresie, ale w trakcie jej wystąpienia powinien zapalić się CHECK ENGINE (u nas symbol lambda)).

Do czujnika położenia dźwigni gazu (na pompie) jeszcze muszę się przygotować.
Pozdrawiam.
Źródło: v40.pl/forum/viewtopic.php?t=6619




Szablon by Sliffka (© P-O - Moherostrada)