P-O - Moherostrada

Temat: Renault Megane Scenic 1,6 + Lpg fabryczna - jak to działa?
Witam, mam LPG Vialle II generacja. 1,6 - 99rok. (nie LPi) Instalacja zamontowana fabrycznie. Szukam osób, które mają taką instalację lub coś w tym temacie wiedzą. Obdzwoniłem różne warsztaty "gazownicze" w trójmieście i nikt nie chce się podjąć aby zerknąć na to cudo.

Przepraszam, jeden chciał, ale zaczął tak wymyślać jak przyjechałem do niego, że szkoda gadać......

Inryguje mnie przełącznik gazu. Jest w nim tylko jedna dioda, która zmienia kolor (czerwony/zielony). Przy uruchamianiu samochodu pali się czerwona dioda. Gdy silnik "zaskoczy" od razu zmienia kolor na zielony. Poprzedni właścicel twierdził, że przełącza się na gaz dopiero po pewnym czasie. Robiłem testy i moim zdaniem gdy dioda zmienia kolor to od razu przełącza na gaz (słychać przełącznie zaworu).

Druga sprawa to duże spalanie ~14l gazu. Jazda tylko w mieście.

Mam nadzieję, że ktoś ma taką instalację i wie coś więcej.....
Zanim pojadę do gazowników chciałbym uzbroić się w informacje.
Źródło: francuskie.pl/forum/viewtopic.php?t=6739



Temat: peugeot 407sedan czy renault megane combi?
A8 wyprzedzasz mnie z dobrymi radami,tak jest ceny tych Peugeotów z 2004 r zaczynają się od ok.40 tyś .zł ,tak ten silnik 2.2 HDI jest jednostką optymalną i najlepszą w tym samochodzie(,2.7 HDI jest propozycją raczej dla bogatych osób.),gwarantuje naprawdę dobre osiągi ,ma przecież 170KM.Nie opisuję tego samochodu dalej gdyż cena dla ciebie będzie raczej zaporowa.Renault Megane?!Tutaj już kwota jaką dysponujesz wystarczy na auto ok.7-6 letnie.Niestety samochód niższej jakości od Peugeota 407 a charakterystyczną cechą Meganki jest to ,że najbardziej polecane ,najmniej kosztowne w serwisowaniu są jednostki benzynowe ,chociaż Dci 1.9 jest najbardziej polecaną jednostką w tym modelu ale dostępną dopiero od 2005 r,do tego czasu wyeliminowano wszystkie poważniejsze niedociągnięcia.Mój brat posiada 1.5 Dci już od roku ,na razie nie miał żadnej awarii a dojeżdza do pracy ok.60 km w kazdy dzień.Drugi brat posiada 1.4 benzyna,żałował trochę i żałuje ,że nie trafił się mu w takim stanie samochód z silnikiem 1.6,jeśli kupisz sobie to autko z tym silnikiem (1.6 16V,113KM,spalanie na trasie ok.5.5 l )będziesz zadowolony i nie będziesz bał się kosztownych awarii jak w przypadku silników Dci.Ciekawe jest to ,ze MEGANKA podobnie jak PEUGEOT 407 ma dość trwałe zawieszenie,uważać trzeba na cewki zapłonowe ,ktore lubią szwankować.Meganka jako pierwszy samochod kompaktowy uzyskała w testach zderzeniowych Euro NCAP 5 gwiazdek.
Źródło: forumsamochodowe.pl/viewtopic.php?t=22574


Temat: Silniki TSI
Silniki TSI
  Witam,
Czytałem test vw golfa z takim silnikiem i jestem ciekawy jak wygląda spalanie w wersji 160 KM. Z tego co wiem 140 KM to spalanie rzędu 10-11 litrów/ 100 km. Natomiast w wersji 122 KM spalanie wynosi 7-8 litra / 100 km. czy idąc taką analogią można sądzić że wersja 160-o konna będzie 12-14 litrów? Na niemieckich forach można przeczytać że 7-mio stopniowa DSG powoduje spalanie przy 122 KM o pół litra mniej benzyny. Jak sądzicie jakie prawa rządzą tym silnikiem, prawo pojemności czy mocy? Silnik 1.4 16v w renault megane spala 7l/100km po mieście. Natomiast 2.0 FSI 150 KM pali 12l/100. Jak więc będzie? Filozoficzny to problem8|
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=9014


Temat: Renault Fluence
Cytat:
... wersja z benzynowym silnikiem 2,0 (podobno dostępna od 2 połowy 2010) okaże się atrakcyjna cenowo i w miarę nieawaryjna(:wink: ... mam na myśli kwotę nie większą niż 65000 zł w wersji Expression Analizując różne poprzednie oraz obecne cenniki Renault można z 90% podobieństwem założyć że wersja 2.0 16v będzie kosztować około 60k - 61k zł.

Cytat:
ja też jeździłem tym 1.6 110 KM w megane i zniszczyło mnie spalanie - w zimowych warunkach, po Warszawie spaliło to cudo tyle, co moja Honda 2.4 200 KM - czyli 10 - 11 - 12 litrów. Może masz ciężką stopę albo mocno testowałeś samochód :amazed: W Megane 2 2.0 16v jeżdżąc dynamicznie ale mając również na uwadze nie spalania więcej benzyny niż trzeba osiągam spalanie w w graniach 10 litrów. Np. na przestrzeni tygodnia gdzie pojawiły się już duże mrozy, śnieg oraz spowodowane danym kataklizmem korki spalanie wynosi 9.8 litra. Oczywiście tylko miasto - jazda mieszana czyli zarówno motogodziny w centrum :amazed: jak i Wisłostrada, Prymasa itp.

Chociaż rzeczywiście 1.6 może palić podobnie do 2.0 - trzeba osiągać wyższe obroty aby samochód miał ochotę do jazdy.

Cytat:
Jedyny problem, to wysoka awaryjność Clio 3... :/
I zerowa awaryjność Accorda, mimo, że przebieg wysoki.
Słyszałem właśnie że Clio (obecny model) należy do najmniej awaryjnych samochód w segmencie ...

Co do awaryjności. Kupując Megane 2 bałem się legend szerzonych przez właścicieli niemieckich strudel-wagonów jakie to Renault są awaryjne.

Należy przyznać że Laguna 2 rzeczywiście była awaryjnym samochodem. Ale np Megane 2 wypadało już w testach awaryjności nieźle a podobno nowe Megane jest jeszcze lepsze jakościowo.

Sam mam samochód napakowany maksymalnie awaryjną podobno elektroniką (dla przykładu podam najbardziej awaryjne rzeczy jak karta Hands Free, czujniki ciśnienia powietrza czy elektryczny, szklany dach) i serwisując regularnie samochód nie mam żadnych problemów. Przebieg 60kkm.
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=14248


Temat: Renault Megane I ph2 1.9 dCi
3 załącznik(i) Zaczęło się dość przypadkowo. Dostałem mailem linka do ogłoszenia i to nieprzypadkowo. Wysłał go znajomy mojego brata z Turku. Tydzień później byłem już je oblookać. Spodobało mi się, dieselek, młody rocznik, ciemny kolorek, dobre wyposażenie i cena okazyjna. Auto było po małym crash-teście, ale kupiłem je już zrobione świadomy tego, że będzie trzeba przy nim trochę pogrzebać. Wpłaciłem parę złoty i jak tylko dostałem kartę Grise (francuski dowód rej.) udałem się na podbój naszych urzędów. Przegląd, celny, tłumaczenia, skarbówka i na samym końcu tj. 3.01.2007 wydział komunikacji gdzie dostałem ciekawe blaszki. Wcześniej jednak wykonałem wszelkie konieczne zabiegi potrzebne do późniejszej jazdy. Żarówki postojówek, prąd w halogenach i pompce spryskiwacza, wymiana akumulatora, oleju, filtrów i siłownika zamka w drzwiach.

Tak rozpoczęła się moja przygoda z Renault Megane 1.9 dCi z 2001 roku.

Dokładnie autko z 30. maja 2001, od tego miesiąca Renault wyposażało w nowoczesnego Diesla z wtryskiem Common-Rail model Megane. Poprzednik o oznaczeniu 1.9 dTi miał 100 KM i mniejszy moment obrotowy. Silnik 1.9 dCi wg producenta ma 105 KM i 200 Nm przy 1.500 obr./min i średnio pali 5,2 l/100 km. Różni się tylko tym od tych obecnie montowanych 120- i 130-konnych, brakiem turbosprężarki o zmiennej geometrii łopat i prostszą budową tłoków. Auto ma 112 tys. km przebiegu, abs, wspomaganie kier., klimę, 4 poduszki, elektrykę lusterek i szyb z przodu, jednym słowem Expression.

Ile pali? Na zimówkach ciut większych niż zaleca producent 185/65 (185/60) w jeździe mieszanej 6,0 l/100 km wg wskazań komputera. Owszem mało, ale serwis Diesli więcej kosztuje. Jeździ się miękko i przyjemnie. Nie czuć masy dziur, których cały czas przybywa na ulicach Konina. Jestem zadowolony zawsze rajcowało mnie niskie spalanie, a Meganka z tego wywiązuje się znakomicie. Poza tym świadomość jeżdżenia czymś co nie obiega o lata świetlne od aut testowych nastraja mnie niezwykle pozytywnie.

Przepraszam za ilość zdjęć. Wkrótce będzie więcej, jak tylko ją umyje :D
Źródło: autogaleria.pl/forum/showthread.php?t=4957




Szablon by Sliffka (© P-O - Moherostrada)